I Aftonbladet kan företag köpa artiklar för att marknadsföra sig. För några dagar sedan köpte SEB en artikel i Aftonbladet – Spara & Placera. Jag blev förvånad när jag läste denna.
Språket i artikeln är otroligt dåligt och jag undrar hur det kan gå igenom? Kollar inte Aftonbladet sina annonser? Och framförallt, hur kan SEB släppa igenom detta?
Några exempel:
- Förra året omsatte de en miljoner – i år kan siffran landa på 250 miljoner.
- Alla kan kan stötta och investera bolagen som ligger uppe hos os.
Och framförallt (få ihop detta om ni kan):
- I dagsläget finns det 20 000 medlemmar på FundedByMe. Men inom ett år vill Daniel Daboczy, femdubbla den siffran. Målet är att bli störst i hela Europa.
- – Vi siktar på 500 000 medlemmar i de fem länderna vi finns i dag (Sverige, Finland, Danmark, Norge och Spanien) inom sex månader.
Tack för mig!
Hej!
Vi tackar för att du uppmärksammade att ”tryckfelsnisse” hade hittat in i vår annonstext på Aftonbladets hemsida.
Vi fixade till det som behövdes och hoppas att den där Nissen håller sig borta i fortsättningen. 🙂
Vänliga hälsningar
Simon, SEB Sveriges kundtjänst på Sociala Medier.
Varsågoda! 🙂