Tack Tele2!

Slutet gott, allting gott. Efter att ha stångat oss blodiga mot Elgiganten svarade Tele2 så här fint:

Hej,

Jag har själv tagit hand om detta ärende nu. Vi tar fullt ansvar för telefonen och kommer att skicka ut en ny då Elgiganten inte kunnat reparera den gamla. Det är inte acceptabelt att betala för en icke fungerande telefon. Anledningen till att den inte reparerats är att garanti och försäkring inte täckte felet som uppstod i telefonen. Det står vi för här på Tele2 istället.

Vi kommer även kompensera för eventuella kostnader hos Elgiganten och även för tiden som er fru inte kunnat använda telefonen.

Maila mig gärna på mailadressen nedan om du har frågor eller funderingar

Med vänliga hälsningar
Lovisa Forslund, Tele2

Tack Tele2!

Vi är väldigt nöjda och tacksamma med detta och Linnéa kommer alltså nu kunna använda en fungerande telefon. Härligt!

Vi tackar alltså Tele2, men är fortfarande kritiska mot Elgiganten. De har inte hanterat detta proffsigt alls enligt oss och vi har mötts av hånleenden och taskiga bemötanden. Telefonen var ju inte OK från dag ett (sådant händer ju, inget konstigt med det) och hade Elgiganten bara gjort det enda rätta och reklamerat telefonen där och då hade vi sluppit lägga all energi på detta och Elgiganten hade sluppit en del negativ publicitet. (Ja, jag vet, min blogg är inte den mest lästa i landet, men några hundratal har trots allt läst mina inlägg och ännu fler har läst min frus inlägg…)

Tele2 däremot gör det enda rätta. Den enda kritik man möjligen skulle kunna ge dem vore kanske möjligen att hantera detta smidigare och att de och Elgiganten borde ha ett bättre samarbete  när det gäller sådana här situationer. Vi är ju inte de första som hamnat i denna situation.

Nu återgår bloggen till att gnälla och skriva om fotboll. Men, återigen, tack Tele2!

Må fridens liljor lysa på er väg genom livet!

tack tele2 _ fridens liljor

1 reaktion på ”Tack Tele2!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *